اشیای ناشناس پرنده در آسمان ایران

منتشرشده: مارس 23, 2008 در ufo, فرضيه, فضا, نجوم, آسمان شب, خبر, علمي
برچسب‌ها:

تعدادی اشیای ناشناس پرنده در چند شب اخیر در آسمان شهرهای شمالی ایران مشاهده شده است.

اشیای ناشناس پرنده

دانشوران مشاهده اشیای ناشناس پرنده را با عواملی از جمله خطای دید، بازمانده های زبانه هایی از توفانهای خورشیدی و بالنهای هواشناسی سرگردان مرتبط می دانند
تازه ترین مورد از این مشاهدات چهارشنبه شب در تبریز اتفاق افتاد.

یک شاهد عینی در تبریز به خبرنگاران گفت که یکی از این اشیای پرنده را دیده که از آن نورهایی به رنگهای سبز، قرمز و آبی ساطع می شد.

شاهدان دیگر می گویند اشیای نورانی که در آسمان جنوب تبریز دیده شده اند، دو بازوی نورانی در دو سمت خود داشته اند و با سرعت کم از سمت شرق به غرب می رفته اند.

در همین حال، تعدادی اشیای ناشناس پرنده برای سومین شب متوالی در آسمان جنوب شهر گنبد کاووس در شمال شرقی ایران دیده شده است.

رجبعلی نیازمند، یکی از اهالی گنبد کاووس که اشیای پرنده را با دوربین دیده است به خبرگزاری ایرنا گفت که این اشیا دایره ای شکل بوده و از داخل آنها رنگ آبی منعکس می شد.

به گفته این شاهد عینی از اطراف این اشیای پرنده نیز نورهایی به رنگهای مختلف پخش می شد.

آقای نیازمند افزود : «شیء نورانی سمت راست به طرف شیء نورانی مقابل
حرکت کرده و پس از طی مسافتی ، شیء مقابل بطرف پائین آمده و سپس هر دو در آسمان ناپدید شدند.»

اشیای ناشناس پرنده که در غرب به UFO معروفند و دانشوران ایرانی از آنها با نام اشناپ (مخفف اشیای ناشناس پرنده) یاد می کنند، چهارشنبه شب به مدت دوساعت در آسمان گنبدکاوس قابل رویت بوده اند.

گزارشهای دیگر حاکی است که در شبهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته، اشیای ناشناس پرنده در آسمان آزاد شهر، اردبیل و مشکین شهر نیز دیده شده اند.

با وجود اعتقاد تعدادی از مردم به پرواز بشقابهای پرنده در جو کره زمین، دانشوران عموما مشاهده اشیای ناشناس پرنده را با عواملی از جمله خطای دید، بازمانده های زبانه هایی از توفانهای خورشیدی و بالنهای هواشناسی سرگردان مرتبط می دانند.

بیان دیدگاه