نجوم آماتوری ۳

منتشرشده: مارس 21, 2008 در نجوم
برچسب‌ها:

قسمت سوم :
در این قسمت بحث اصلی را شروع میکنیم .
گفتیم : که پس از علاقمند شدن و دیدن آسمان وقت آن میرسد که شروع به کسب اطلاعات در این زمینه بکنید .
برای شروع شما باید رویه خود را مشخص کنید شما هم میتوانید برای شروع به کلاسهایی که به تازگی در این زمینه برگزار میشود مراجعه کنید ولی در صورتی که تمایل به این کار ندارید میتوانید با استفاده از کتابهای موجود در بازار به این کار بپردازید .
من کتاب <b>ستاره شناسی برای همه</b> را به شما بیشنهاد میکنم این کتاب برای شروع این علم بسیار مفید است و در صورتی که شما در زمینه نجوم تمایل به کار زیاد نداشته باشید‌ میتوان گفت که کافی هم هست .
به هر حال در مورد این کتاب باید بگویم که نوشته <b>روبین اسکاگل </b>است و ترجمه آن از آقای <b>علی خطیر </b>میباشد و کار انتشارات <b>سازمان جغرافیایی ارتش </b>است .
شما در فصول مختلف این کتاب با مسائلی از قبیل مفاهیم کاربردی در مورد اجرام آسمانی و چگونگی تعیین موقعیت آنها در فصول مختلف سال و معرفی ابزار آلات مورد نیاز برای رصد آسمان و همچنین مطالبی در مورد مواد تشکیل دهنده منظومه شمسی و روشهای مرسوم در رصد آسمان آشنا میشوید باید گفت که این کتاب برای شروع مرجع مناسبی میباشد .
من به دوستان بیشنهاد میکنم که در زمانی که مشغول به مطالعه کتابهای مختلف در زمینه نجوم هستند کار دیگری نیز انجام دهند و آن تهیه یک نقشه آسمان است که در آن عکس صورتهای فلکی موجود در آسمان آمده و میتواند راهنمای خوبی برای یافتن اجرام آسمانی باشد در این نقشه حتی مشخص شده که در هر ماه شما در بالای سر خود چه صورتهای فلکی ای دارید شما با تهیه این نقشه گام دیگری در این را برداشته اید .
پس از تهیه این نقشه سعی کنید که به طور معمول حداقل ماهی یکبار هم که شده برای خود یک برنامه رصد بگذارید و در این برنامه ها با استفاده از این نقشه کار را برای یک رصد واقعی شروع کنید .
استفاده از این نقشه ها کار آسانی است و در قسمت بعد روش استفاده را به شما میگویم شما فعلا شروع به مطالعه بکنید .

بیان دیدگاه